Pakkend Presenteren

In de ruim twaalf jaar waarin ik als headhunter werkte sprak ik kandidaten die echt goed waren in hun vak maar in hun presentatie niet lekker uit de verf kwamen. Dan word je overtroefd door mensen die vakinhoudelijk soms net wat minder sterk zijn maar die zich beter presenteren.

Pakkend Presenteren

In de ruim twaalf jaar waarin ik als headhunter werkte sprak ik kandidaten die echt goed waren in hun vak maar in hun presentatie niet lekker uit de verf kwamen. Dan word je overtroefd door mensen die vakinhoudelijk soms net wat minder sterk zijn maar die zich beter presenteren.


Nog steeds spreek ik regelmatig adviseurs, coaches en consultants die mij toevertrouwen:

“Ik kan alles en iedereen verkopen, behalve mezelf. Wie met me werkt ziet mijn waarde wel maar wie me nog niet kent heeft geen idee. Ik kom nu vaak net onder directieniveau binnen en dat is eigenlijk een trapje te laag. Dat wil ik niet meer.”

Als je presentatie niet goed genoeg is kan dat behoorlijk in de weg zitten. Je belandt in opdrachten die je eigenlijk te operationeel vindt of je mist er klanten door.

Je omzet zou ook hoger kunnen zijn. Of je zou leukere opdrachten kunnen doen waarin je meer van jezelf kwijt kunt.

Twijfel je soms over je presentatie? Mis je opdrachten als je in concurrentie bent met andere bureaus of andere adviseurs? Vis je achter het net als je mee mag doen met een aanbesteding?

De meeste presentaties, online en offline, gaan mank omdat ze niet pakkend genoeg zijn. Te abstract, te onpersoonlijk of ze missen de juiste verhalen.

Mijn advies?
Leer hoe je verhalen in kunt zetten voor je business want daar heb je de rest van je professionele leven profijt van. In alle mogelijke situaties werken verhalen fantastisch om jezelf te positioneren op een aantrekkelijke en authentieke manier.

Om te laten zien wat jouw kwaliteiten zijn als je jezelf mag presenteren, om een positie als autoriteit op te bouwen op LinkedIn en op je website en om blogs te schrijven die goed gelezen worden.

Je leert er meer over in het gratis E-book Personal branding en de verhalen waar je klanten mee overtuigt. Meteen downloaden zou ik zeggen.

Doe mij die tips

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.