Download het gratis stappenplan en ga aan de slag met jouw authentieke merk.
Saskia Postma

Saskia Postma

Over het hoofd gezien

17 maart 2021

Herman is helemaal niet blij. Hij vertelt: “Ik zat laatst bij een klant waar ik een verandertraject heb begeleid. en kreeg te horen dat hij enorm tevreden is over de resultaten die we samen hebben neergezet. Het gaat goed met het bedrijf en dat gaan ze vieren met een leuke dag. Waarbij hun beste klanten en een paar leveranciers uitgenodigd worden.

Ik krijg ook een uitnodiging en mijn klant vertelt enthousiast dat het een hele interessante dag gaat worden. Want ze hebben die topexpert Pietje Puk uitgenodigd die een hele inspirerende lezing gaat verzorgen. Ze hebben er nu al zin in en van de klanten kregen ze ook al leuke reacties.

Man, wat baalde ik toen ik dat hoorde. 

Want die lezing zou ik makkelijk zelf hebben kunnen geven! “

Ik zie de frustratie in zijn ogen als hij vervolgt:

Ik heb kennelijk echt ergens iets laten liggen dat ze mij niet vragen om een presentatie te geven voor hun klanten nadat er ik maanden over de vloer ben geweest. Hoe ga ik dat veranderen want volgende keer wil ik dat podium! Commercieel gezien was het ook wel handig geweest, want in die zaal zitten die dag veel bedrijven die potentieel een klant kunnen zijn.”

Herkennen jouw klanten je expertise? Waar sta jij om bekend? 

Als ervaren verandermanager boek je mooie resultaten. Vaak heb je daarnaast ook nog een stevige bagage aan kennis en een set tools die je meeneemt in je aanpak. Maar dat benoem je wellicht niet expliciet. Je bent je er misschien niet eens meer goed van bewust dat je vaak bepaalde kennis en modellen inzet.

Kan jouw profilering ook scherper? 

Herman heeft naar aanleiding van het voorval eens goed nagedacht: “Eigenlijk vertel ik er niet over dat ik veel expertise heb omtrent dat onderwerp waarvoor ze die spreker hebben uitgenodigd. Ik pas het wel toe in mijn opdrachten maar zonder er veel woorden aan vuil te maken. En omdat ik er inmiddels heel goed in ben, lijkt het ook alsof ik op een eenvoudige manier mijn resultaten haal.”  

Hoe krijg jij die expertstatus? 

Begin in ieder geval met een haarscherp LinkedIn profiel. Want dat is tenslotte het grootste zakelijk platform van Nederland. Hier kun je heel goed werken aan je brand. Tegelijk is het ongelooflijk hoeveel kansen de meeste mensen laten liggen als het gaat om hun presentatie op dit medium. Zet ook regelmatig een goede update op LinkedIn. Het is belangrijk om op een consistente manier zichtbaar te zijn op de thema’s waar jij op herkent wilt worden.

Onderhoud je personal brand 

Je hebt je brand niet van vandaag op morgen in één keer in de markt staan. Het levert je echter veel op om aan een sterk merk te bouwen. Je wordt gevraagd voor de leukere opdrachten, je krijgt het podium en je kunt werken met de klanten waar je energie van krijgt.

Ben jij ook toe aan meer zichtbaarheid in jouw ondernemerschap? 

Wil je begeleiding in het proces waarbij je jouw kwaliteiten en jouw klant scherp in beeld krijgt en leert jezelf op de kaart te zetten? Mail mij dan. Ik help je graag verder. 

Mail naar saskia@depersonalbrandingcoach.nl of bel mij op 06 30 623 555.

Wil je weten hoe sterk jouw merk op dit moment is en waar je mogelijkheden liggen? Schrijf je dan nu meteen in voor de gratis BrandScan.

blog delen met uw netwerk?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

WIL JIJ REGELMATIG TIPS EN ARTIKELEN ONTVANGEN OVER PERSONAL BRANDING?

Download het stappenplan

Laat je gegevens achter en ontvang het
Personal Branding Stappenplan.

Voornaam E-mailadres Ik ga akkoord met het privacyreglement.