GRATIS PERSONAL BRANDING STAPPENPLAN

Build a confident leader brand

Voor consultants, trainers & coaches die op zoek zijn naar een goed verhaal voor meer impact & invloed.

Als je Peter over zijn rol als organisatieadviseur spreekt, krijgt hij glimmertjes in zijn ogen.
Hij vindt het een machtig mooi vak en kan je vele verhalen vertellen over de bijzondere resultaten die hij heeft behaald met bedrijven die hij heeft begeleid.

Als je vervolgens aan Peter vraag wat hem onderscheidt van zijn vakgenoten wordt het opeens een beetje stil. Hij heeft geen idee waarin hij zich onderscheidt van al die anderen in zijn vak.

Peter is bij mij gekomen omdat hij beter onder woorden wil leren brengen wat hem anders maakt. Want op dat vlak is hij één grote wandelende blinde vlek. En daar heeft hij last van als hij zich moet presenteren, op papier of aan tafel.

Er is immers concurrentie aan alle kanten. Andere éénpitters, grote en kleine bureaus die allemaal ook iets doen met zaken als leiderschap, teambuilding en performance management.


Zou jij diep in je hart best een béétje beroemd willen zijn in je vak?

Mijn naam is Saskia Postma en in de afgelopen 10 jaar heb ik vanuit mijn bureau De Personal Branding Coach honderden consultants geholpen om een gezond bedrijf te bouwen met een sterk authentiek, merk, een goed business model, een aansprekend aanbod, pakkende storytelling en slimme marketing.

Iedere keer weer spreek ik talentvolle consultants die verzuchten:

“Ik heb een wereld aan ervaring en ik ben echt goed in mijn vak. Ik ben er zo klaar mee om dan toch iedere keer weer achter klanten aan te moeten jagen. Altijd maar in onderhandeling te moeten over mijn prijs omdat klanten mijn toegevoegde waarde niet genoeg zien. Ik vind het razend lastig om een goed verhaal te houden als ik mezelf mag presenteren. Als ik moet vertellen wat mijn USP is sta ik al met mijn mond vol tanden.”

“Ben ik wel een merk?” vraagt hij zich af.

“Of doe ik maar gewoon wat anderen ook min of meer doen?”

Op zijn website kun je goed zien dat Peter moeite heeft om zich te presenteren. Eigenlijk is het een soort folder waarin hij min of meer de inhoud van zijn cv en wat opdrachten heeft vermeld. Al die passie en kundigheid, daar zie je helemaal niets van terug in zijn teksten.

Zoals Peter zijn er veel consultants in de markt. Consultants die de grootste moeite hebben om onder woorden te brengen wat hen onderscheidend maakt.

Ze verzanden in een algemeen verhaal. Het gevolg is dat bekende grijze-muizen-profiel dat bol staat van platitudes. Daar slaan potentiële klanten echt niet op aan!

Misschien heb jij ook wel zo’n saai verhaal waar je zelf eigenlijk niet echt blij mee bent.
En wil je je ook beter profileren in jouw markt. Dan heb ik iets voor jou: het gratis Personal Branding Stappenplan.

Sterke authentieke personal branding draait om 3 elementen:

1) Laat meer van jezelf zien: niet je alleen je ervaring maar juist jouw bevlogenheid en je droge humor maken dat klanten een klik met jou hebben en graag met je willen werken. Succesvolle adviseurs laten zichzelf zien in hun persoonlijk merk en bedrijf.

2) Ga staan voor jouw visie: een eigen visie onderscheidt jou van al die anderen die ook iets doen met leiderschap, lean, scrum of organisatieverandering.

3) Zorg voor een pakkend verhaal: klanten zitten niet te wachten op een uitgebreide toelichting op jouw visie of uitleg van jouw model. Om je visie in de wereld te zetten heb je een verhaal nodig dat klanten raakt. Een verhaal waarmee je de juiste klanten aantrekt.

Ontdek je hoe jij een sterk authentiek merk van jezelf maakt

Met mijn gratis Personal Branding Stappenplan ontdek je hoe jij een sterk authentiek merk opbouwt. Je ontdek hoe je die expertstatus opbouwt én hoe je een gunfactor verwerft. Zodat jij niet meer met jezelf hoeft te leuren maar de klanten aantrekt waar je energie van krijgt en je bedrijf mee laat groeien.