Creëer een succesvol bedrijf

met lef, leiderschap en een sterk authentiek merk

Jij bent als adviseur je eigen bedrijf gestart en daarna ben je waarschijnlijk vooral flink gaan netwerken. Op zich werkt dat vaak best aardig want jouw netwerk weet wie jij bent en wat je kunt bieden. Dan hoef je ook niet meer zoveel uit te leggen. Je hebt al een gunfactor.

Wellicht heeft jouw warme netwerk je zelfs bij anderen aanbevolen. Maar je weet ook dat je netwerk kan zomaar ineens opdrogen. Wat doe je dan? Hoe houd je dan grip op je omzet, je klantenstroom en de toekomst van je bedrijf?

Op dit moment beleven veel adviesbureaus gouden tijden. Tegelijk hoor je ook alweer regelmatig de eerste geluiden over een naderende recessie. En dan kan het hard gaan. In de crisistijd (2008-2013) is de adviesmarkt met 30 % gekrompen.


Hoe zorg jij dat jouw bedrijf toekomstbestendig is?

Hoeveel kopjes koffie ga jij straks drinken als je opdrachtenstroom opdroogt?

Waarom je nooit moet leuren met jezelf

Zelf heb ik ook de nodige koffie gedronken toen ik nog als adviseur in loondienst werkte. Koffie drinken en het bureau presenteren, zo deed je dat. En om veel afspraken te maken en goede gesprekken te voeren kreeg je de nodige salescursussen.

Uit onderzoek is gebleken dat slechts 3 procent van de markt kooprijp is op het moment dat jij aan de deur rammelt. Maar ja, als je aan opdrachten wilt komen, zal je toch iets aan acquisitie moeten doen.

Dus trek je met een twijfelachtig gevoel bij bedrijven aan de bel. Om keer op keer te horen dat ze prettig zaken doen met een van jouw concurrenten. Je zou er moedeloos van worden.

Waarom kiezen ze niet voor jou?

Volgens data van het CBS, is de adviesmarkt in de afgelopen 5 jaar gegroeid tot 121.000 bureaus waaronder vele eenpitters.  Veel bedrijven zien door de bomen het bos niet meer.

Als jij je niet kunt onderscheiden van al je vakgenoten, ga je op in de massa en zal jij altijd maar weer moeten leuren met jezelf.

Zou jij diep in je hart, best een béétje beroemd willen zijn in je vak?

Als adviseur ben je meestal niet de enige die zich mag presenteren als er een mooie opdracht te vergeven is. Je ziet de consultant al in de hal zitten als jij na het gesprek bij de potentiële klant naar buiten wordt geleid.

Je moed zakt in je schoenen en je denkt bij jezelf: “Shit, dat bureau doet het ontzettend goed in de markt.” Je voelt je al minder zeker over je presentatie van daarnet. Heb je wel de goede voorbeelden gebruikt? Was je wel overtuigend genoeg in je presentatie over hoe jij de dingen aanpakt? Die manager zat een beetje met zijn pen te spelen en had weinig vragen.

Maar goed, je mag een voorstel doen en je zit je uren te puzzelen op een goed aanbod. Je durft het niet te duur te maken maar je wilt ook niet te goedkoop zijn.

Het viel je tijdens het intakegesprek wel op dat de klant vooral uit leek te zijn op een quick win. Jij weet wel beter wat er allemaal komt kijken bij een effectief verandertraject, maar hoe leg je dat goed uit?

Je wilt natuurlijk ook iets van jezelf in de offerte stoppen dat het andere bureau niet kan bieden.

Dat laatste is nog wel een dingetje.

Waarin ben jij eigenlijk anders of beter dan al die anderen in jouw markt? En hoe vertel je daar iets over op een aansprekende en overtuigende manier?

Alles start met lef, leiderschap en een sterk authentiek merk

Ik spreek veel adviseurs, coaches en trainers, toppers die goed zijn in wat ze doen. Toch is het hen niet gelukt om zichzelf als een echte autoriteit in hun vakgebied te positioneren.

Ze hebben geen helder eigen concept of aantrekkelijk eigen aanbod. Daardoor laten ze zich sterk leiden door wat de klant wil. Dan word je nooit een sterk merk.

Zie jezelf als een krachtig A-merk

Succesvol ondernemen gaat erom een authentiek sterk merk te worden. Ga staan voor jouw visie en neem mensen mee in datgene waar jij voor staat. Wees niet bang om een eigen stemgeluid te laten horen. Daardoor word je herkenbaar en gaan mensen je volgen.

Breng een scherpe focus aan in wat je doet en met wie jij wilt werken. Dan word je voor klanten interessant en krijg je een aantrekkelijke positie in jouw markt.

Laat je niet langer leiden door wat op je af komt. Maar ontwikkel je bedrijf rondom jouw eigen concept.


Succesvolle ondernemers jagen niet op opdrachten

maar laten zien wat ze in huis hebben.

Dat doen ze door hun kennis op een inspirerende manier te delen via social media en op hun website. Door een eigen visie neer te zetten. Door zichzelf te laten zien als persoon met authentieke verhalen. Het gaat over het begrijpen van hoe je content kunt inzetten om een krachtig verhaal te vertellen. Als je dat goed doet, kun je een continue stroom van klanten genereren.

Hoe zou het voor jou zijn om meer zichtbaar te zijn met wat je doet? Gevraagd te worden door klanten die graag juist met jou willen werken?

Marije wilde dat natuurlijk ook graag en daarom had ze tientallen gratis E-books opgevraagd. Ze had ook talloze gratis trainingen gevolgd en alle handige tips opgeschreven voor zichzelf. Maar ze zag door de bomen het bos niet meer. Ze zat een beetje moedeloos bij mij aan tafel.

  • Eigenlijk heb ik ook geen idee wat ik te melden heb.
  • Wat ik weet of doe, is toch helemaal niet zo bijzonder?
  • Het lijkt me het ingewikkeld om meer van jezelf te laten zien.
  • Hoe doe je dat op een aansprekende manier?
  • Zonder arrogant of al te commercieel en nietszeggend over te komen?
  • Dat gaat me vast heel veel tijd kosten.
  • Mijn klanten zitten volgens mij niet op social media

Door jezelf steviger in de markt te positioneren, is het mogelijk om meer impact te hebben en veel hogere prijzen te vragen.

Het betekende dat je meer gaat verdienen en minder hard hoeft te werken. Marije weet hier inmiddels alles van.

“Ik werkte als zzp’er maar voelde dat ik nog een laatste slag moest maken om echt ondernemer te zijn. Saskia heeft een hele heldere visie op je mogelijkheden als ondernemer. Die zet ze om in concrete acties, waardoor je helder voor ogen hebt wat je volgende stap moet zijn. Ze inspireert je om boven jezelf uit te stijgen.

Ik heb de marketingtechnieken geleerd die ik nodig heb om mijn netwerk te vergroten waaruit ik dan weer kan putten voor opdrachten. In feite heb ik geleerd hoe ik op een authentieke manier marketing kan doen.

Met als resultaat dat de opdrachten en klanten nu aan alle kanten op mij afkomen. En dat ik door mijn accountant ben gefeliciteerd met mijn behaalde omzet.”

Marije Verstegen organisatie adviseur en oprichter/eigenaar bureau WARM

Wat kun jij doen om meer grip te krijgen op je omzet

en je bedrijf succesvol te laten groeien?

Begin als allereerste bij jezelf. Want zolang jij niet helder onder woorden kunt brengen waarin jij werkelijk onderscheidend bent, heeft het totaal geen zin om aan sales en marketing te doen.

Je bent vaak letterlijk je eigen blinde vlek. Ik heb met salesmanagers gewerkt die niet wisten hoe ze zichzelf moesten verkopen.

Met communicatieadviseurs die moeite hadden om hun eigen marketingcommunicatie goed in de markt te zetten. En met vele talentvolle adviseurs die worstelden om hun toegevoegde waarde onder woorden te brengen en hun eigen markt te creëren.

Als jij moeite hebt met het neerzetten van een sterk merk, ben je hierin dus niet alleen.

Als je aan de slag met je personal branding ga jij zien waar je altijd blind voor was. Eindelijk krijg je het juiste verhaal om de bevlogenheid waarmee jij je werk doet goed onder woorden te brengen.

Eindelijk heb je een overtuigende presentatie over de verandering en vernieuwing die jij teweeg wilt brengen. Daarmee heb je een gezonde basis om jouw bedrijf tot nieuwe hoogten te brengen.

Het merk ‘Toon’ had veel potentieel, maar was nog een redelijk ongeleid projectiel. Saskia heeft mij goed geholpen en werkt daarbij met een stappenplan /sjabloon om de verschillende zaken die het succes van je merk bepalen aan te pakken.

Het prettige is echter dat zij daarin tegelijkertijd niet streng of rigide is. Als de situatie daarom vraagt kon zij ook schakelen naar andere instrumenten om uiteindelijk mijn persoonlijk branding messcherp te krijgen.

Saskia hielp mij daarbij om m’n eigen tuintje te wieden zodat ik zag wat er altijd al was. Ik beveel haar van harte aan als jij ook op zoek bent naar jouw eigen zakelijke merk. Als je dit beter en scherper in beeld wilt krijgen en daarbij de middelen zoekt om dat professioneel te onderbouwen.

Toon van Tol, commercieel strateeg, directeur Comstratos

Waar sta jij voor?

Hoe trek je die klanten aan die jouw bedrijf verder brengen

In 2007 heb ik mijn baan als headhunter opgezegd om voor mezelf te beginnen. Ik sloot mij aan bij een franchiseclub met grote plannen op het vlak van training en organisatieadvies. Toen ontdekte ik dat ondernemen een vak apart is.

Ondanks jarenlange marketing-en sales ervaring zat ik daar met 500 mooie  visitekaartjes en een lege agenda. Ik zat vast in een keurslijf van die franchiseformule die helemaal niet bij mij paste.

Haarscherp werd ik mij ervan bewust hoe belangrijk personal branding is als basis om succesvol te zijn als ondernemer. Vanuit die basis kun je verder bouwen aan een gezond bedrijf. Want er is nog meer nodig. Een goed business model, een heldere waarde propositie, slimme marketing en een goed merkverhaal.

Ondanks de jaren aan marketingkennis die ik al had, heb ik voor duizenden euro’s aan opleidingen gevolgd om te leren hoe je jezelf als ondernemer in de markt zet met de juiste marketingtechnieken. En ook ben ik opgeleid als business coach.

Ik heb er sinds 2010 heb ik een gezond bedrijf mee opgebouwd. Het goede nieuws voor jou is dat ik alles wat ik in al die jaren heb geleerd heel snel aan jou kan leren. Jij hoeft er dus geen jaren over te doen!

Personal branding programma

Build a Confident Leader Brand

Ook jij kan die leiderspositie opbouwen in jouw branche. Zodat je gevraagd wordt voor jouw aanpak en visie. Ik kan jou helpen om de regie krijgen over je je merk en je bedrijf. In mijn personal branding programma Build a Confident Leader Brand ga jij ontdekken:

Hoe je als autoriteit in je vak echt aantrekkelijk wordt voor de beste klanten, dankzij een slimme positionering, sterke copywriting en effectieve marketing.

Authenticiteit en klare taal. Die elementen vond ik heel duidelijk terug in de communicatie en aanpak van Saskia.

Wat ik heel praktisch vond is dat Saskia het traject zo goed stuurt dat je zelf aan de slag wil gaan en er op het einde een concreet plan ligt. Nauwelijks 2 weken later ging mijn nieuwe website live en zo kon ik snel de volgende stappen zetten in mijn nieuwe groeicyclus.

– Marnix Somers- Management consultant

Door dit traject kijk ik nu op een meer professionele manier tegen het zaken doen aan.

Daarnaast profileer ik mezelf en mijn business doelgerichter. Het volgen van een personal branding traject is een mooie investering in jezelf. Het maakt je zelfverzekerder en je leert hoe je je markt en je doelen helder krijgt, waardoor je gericht en succesvol je klanten weet te benaderen.

-Lia Romeijn interim manager HRM

De training bevat een goede logische stapsgewijze opbouw om merk- markt- marketing vorm te geven.

Het traject heeft mij veel opgeleverd: Helder zicht op mijn klanten, mijn bedrijf, mijn website, mijn perspectief en een versterkt rotsvast vertrouwen. Wat mij betreft is deze training een aanrader met 4 sterren. Nogmaals bedankt Saskia.

– Jeroen Wonders- Executive Coach

Hoe verhalen ook

voor jou kunnen werken

  • Herbert leerde hoe hij verhalen kon inzetten als hij zich presenteert voor nieuwe opdrachten. Toen hij dit in de vingers had, steeg zijn zelfvertrouwen tot grote hoogten. Het gevolg was dat hij in bijna ieder gesprek scoorde. Zelfs als hij te zwaar bleek voor een opdracht wilde men toch graag met hem doorpraten over andere mogelijkheden. Hij kon kiezen uit meerdere aanbiedingen.

 

  • Ilse was twee jaar geleden werkloos geworden. Ze zat niet stil, want naast haar inzet als mantelzorger volgde ze ook nog een pittige managementstudie.  Maar ondanks de begeleiding van een gerenommeerd outplacementbureau raakte ze maar niet aan de bak. Ze kwam vrij moedeloos bij mij binnen. Nadat we samen de juiste verhalen naar boven hadden gehaald, beschikte ze een geweldige presentatie. Binnen een paar maanden startte zij als manager in een totaal andere branche als waar ze jarenlang als directeur had gewerkt

“Omdat ik al een paar jaar met veel plezier de blogs van Saskia las, heb ik Saskia benaderd om mij te helpen. Direct bij het eerste contact merkte ik een klik en had ik het gevoel dat Saskia me verder ging helpen. Daarbij gaan humor en professionaliteit hand in hand.

Saskia hield me op een positieve manier een spiegel voor om te komen tot de kern van mijn ambities en toegevoegde waarde, om van daaruit keuzes te maken. Door de ruime ervaring van Saskia is ze in staat om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en daardoor je ogen te openen.

Vrij snel na de start van onze sessies stond er weer een gesprek op de rol bij een opdrachtgever waarbij de gesprekspartner geen vakgenoot was en…succesvol! Dankzij de hulp van Saskia.

– Rob Tijdeman

Het programma

Wat levert het traject

Build a Confident Leader Brand jou op?

Door dit personal branding programma krijg jij:

  • Helder wat jouw authentieke merkkracht is. Je weet precies wat je waard bent en je kunt jezelf vol zelfvertrouwen presenteren.
  • Een aansprekende visie waarmee jij je bedrijf onderscheidend in de markt kunt zetten.
  • Scherpe inzichten in de behoeften van jouw klanten zodat je de juiste klanten aan kunt trekken.
  • Een aantrekkelijk aanbod dat je bedrijf kan laten groeien zonder dat jij voor deze meer uren moet gaan werken.
  • Een masterplan waarmee je zichtbaar bent in jouw markt en je leiderschap en autoriteit in je vak laat zien.

Het Build A Confident Leader Brand traject is als volgt opgebouwd:

  • I jaar lang begeleiding bij het opbouwen van jouw merk en de groei van je bedrijf
  • 6 Implementatiedagen waarop we samen doorpakken en je de kennis meteen implementeert.
  • Praktische online lessen die je in jouw eigen tijd kunt volgen en altijd weer opnieuw kunt bekijken.
  • Templates en werkboeken waarmee je alles succesvol kunt toepassen.
  • Q&A sessies waarin je jouw vragen kunt voorleggen.
  • Masterminds waarin je leert van de cases van anderen.

De onderdelen waarmee je aan de slag gaat

in een vogelvlucht

Authentieke merkkracht & een waardepropositie die aanslaat in de markt

Je krijgt de essentie van jouw merk  helder in beeld; jouw WHY, jouw authentieke kracht, je identiteit, je dromen. Dat wat jou uniek maakt kun jij voortaan overtuigend onder woorden brengen.

Je krijgt een heldere merkstrategie & je je ontwikkelt jouw aansprekende merkbelofte: waarin jouw kernwaarden, kernkwaliteiten en jouw persoonlijke kernboodschap naar voren komen.

Jouw visie en toegevoegde waarde kun je voortaan haarscherp over de bühne brengen zodat je daarmee de klanten aantrekt die bij jou passen

Je aanbod leer je aantrekkelijk te verpakken zodat klanten zich gaan herkennen in jouw aanbod.

Voortaan kun je heel duidelijk communiceren welke problemen je voor hen oplost en wat hen dat oplevert. Dat maakt dat klanten een overtuigde keuze kunnen maken voor jouw diensten.

Thoughtleadership & pakkende business storytelling

Je ontwikkelt jouw krachtige persoonlijke merkverhaal waarmee jij jezelf laat zien, waarmee je jouw visie & leiderschap op sterke wijze communiceert.

Waardoor je herkenning, sympathie en vertrouwen opbouwt bij jouw potentiële klant.

Je ontdekt welke elementen een goed verhaal bevatten waarmee je klanten kunt raken en hoe je dat verhaal vertelt, online en offline. Ook heb je aansprekende cases  paraat die illustreren hoe jij je vakgebied beheerst.

Geen window-dressing, maar pure authentieke verhalen waarmee je laat zien waar jij voor staat en klanten weet te raken.

Jezelf presenteren wordt steeds makkelijker. In gesprekken, tijdens het netwerken, voor een groep of tijdens een presentatie. Je leert hoe je aan opdrachten als spreker kunt komen.

Voortaan kun jij een TED-talkwaardige presentatie neerzetten waarmee jij als spreker impact maakt. En je weet hoe je vanuit deze presentatie business kunt genereren.

Wervende contentmarketing & een website die verkoopt voor jou

Je krijgt alle ins & outs van succesvolle contentmarketing, handige templates en een strak masterplan waarmee je effectief zichtbaar wordt voor jouw markt en in beeld komt bij jouw klanten.

Je leert hoe je met de juiste content kunt intunen op thema’s die jou relevant maken en waarop jij eenvoudig kunt aanhaken.

Je krijgt praktische handvatten en inspirerende cases zodat jij een contentstrategie kunt opzetten waarmee jij jezelf als autoriteit in jouw markt neerzet.

Daardoor willen klanten graag met jou werken en zijn ze bereid daar goede prijzen voor te betalen.

Je krijgt de beste structuur en opzet voor je teksten; alle ins en outs van neuromarketing om effectief  te verkopen via je website.

Zodat je mensen die al een koopintentie hebben en op jouw website komen direct kunt overtuigen. Zo word je website een accountmanager die 24 uur per dag klanten voor jou werft.

Authentieke merkkracht & een waardepropositie die aanslaat in de markt

Thoughtleadership & pakkende business storytelling

Wervende contentmarketing & een website die verkoopt voor jou

Je krijgt de essentie van jouw merk  helder in beeld; jouw WHY, jouw authentieke kracht, je identiteit, je dromen. Dat wat jou uniek maakt kun jij voortaan overtuigend onder woorden brengen.

Je ontwikkelt jouw krachtige persoonlijke merkverhaal waarmee jij jezelf laat zien, waarmee je jouw visie & leiderschap op sterke wijze communiceert.

Waardoor je herkenning, sympathie en vertrouwen opbouwt bij jouw potentiële klant.

Je krijgt alle ins & outs van succesvolle contentmarketing, handige templates en een strak masterplan waarmee je effectief zichtbaar wordt voor jouw markt en in beeld komt bij jouw klanten.

Je krijgt een heldere merkstrategie & je je ontwikkelt jouw aansprekende merkbelofte: waarin jouw kernwaarden, kernkwaliteiten en jouw persoonlijke kernboodschap naar voren komen.

Jouw visie en toegevoegde waarde kun je voortaan haarscherp over de bühne brengen zodat je daarmee de klanten aantrekt die bij jou passen

Je ontdekt welke elementen een goed verhaal bevatten waarmee je klanten kunt raken en hoe je dat verhaal vertelt, online en offline. Ook heb je aansprekende cases  paraat die illustreren hoe jij je vakgebied beheerst.

Geen window-dressing, maar pure authentieke verhalen waarmee je laat zien waar jij voor staat en klanten weet te raken.

Je leert hoe je met de juiste content kunt intunen op thema’s die jou relevant maken en waarop jij eenvoudig kunt aanhaken.

Je krijgt praktische handvatten en inspirerende cases zodat jij een contentstrategie kunt opzetten waarmee jij jezelf als autoriteit in jouw markt neerzet.

Daardoor willen klanten graag met jou werken en zijn ze bereid daar goede prijzen voor te betalen.

Je aanbod leer je aantrekkelijk te verpakken zodat klanten zich gaan herkennen in jouw aanbod.

Voortaan kun je heel duidelijk communiceren welke problemen je voor hen oplost en wat hen dat oplevert. Dat maakt dat klanten een overtuigde keuze kunnen maken voor jouw diensten.

Jezelf presenteren wordt steeds makkelijker. In gesprekken, tijdens het netwerken, voor een groep of tijdens een presentatie. Je leert hoe je aan opdrachten als spreker kunt komen.

Voortaan kun jij een TED-talkwaardige presentatie neerzetten waarmee jij als spreker impact maakt. En je weet hoe je vanuit deze presentatie business kunt genereren.

Je krijgt de beste structuur en opzet voor je teksten; alle ins en outs van neuromarketing om effectief  te verkopen via je website.

Zodat je mensen die al een koopintentie hebben en op jouw website komen direct kunt overtuigen. Zo word je website een accountmanager die 24 uur per dag klanten voor jou werft.

Ik heb een eigen adviesbureau opgericht en heb goede vooruit-zichten. Zonder jouw inbreng had ik deze groei waarschijnlijk niet doorgemaakt

Nogmaals bedankt voor alle goede dingen die je me hebt meegegeven. Ik ben je daar erg dankbaar voor Bedankt.

– Albert van der Laan

Ik ben goed te herkennen voor mijn doelgroep en trek nu potentiële klanten makkelijker naar me toe

Ik wilde meer structuur en een professionele aanpak. En ik wilde mezelf daarin serieus nemen in plaats van alles aan het ‘toeval’ over te laten. De begeleiding was super, prettig en kundig. Zeer inspirerend. Ik heb nu duidelijke keuzes gemaakt en heb deze verwoord. Dit heeft voor meer profilering, focus en meer structuur gezorgd.

– Andrea van Aken, trainer

Het traject heeft mij nieuwe opdrachtgevers opgeleverd, omdat mijn vindbaarheid enorm was gestegen

De begeleiding heb ik als zeer positief ervaren! Saskia had snel door, waar ik mee verder kon en reikte mij manieren aan om een breder publiek te bereiken. Ik merk dan dat er meer reuring is, ook uit hoeken waar ik het niet verwacht had. Mijn webwinkel heeft door het bredere publiek ook een boost gekregen. Vele klanten komen vaak terug.

– José Melein, eigenaar Woonstins

Ben jij in potentie een

Confident Leader Brand?

Jij bent een Confident Leader Brand in de dop als jij je herkent in het onderstaande profiel:

  • Je verstaat je vak en je hebt een eigen kijk op de zaken.
  • Je bent gezond eigenzinnig en resultaatgericht maar ook reflectief.
  • Je zit ontwikkelt jezelf continu en je staat nieuwsgierig in het leven. Regelmatig volg je trainingen en cursussen om bij te blijven.
  • Je hebt altijd prachtige resultaten neergezet met en voor je klanten en je bent nu toe aan een volgend level in je werk.
  • Je wilt jouw ervaring en je visie nog beter in de markt zetten.
  • Je bent iemand die persoonlijk leiderschap toont en verantwoordelijkheid neemt.
  • Je bent bereid het werk te doen dat nodig is om te groeien met je bedrijf.
  • Je wilt diepgang en omringt je graag met inspirerende bevlogen mensen.

Veelgestelde vragen

Download het stappenplan

Laat je gegevens achter en ontvang het
Personal Branding Stappenplan.

Voornaam E-mailadres Ik ga akkoord met het privacyreglement.