Het ene moment geniet je van je Pinot Grigio op een zonnig Italiaans terras, het volgende moment is je vakantie voorbij en voor je het weet zit je weer aan de oliebollen. Het jaar vliegt voorbij.
Misschien ben je tijdens de vakantie tot het inzicht gekomen dat je toe bent aan een nieuwe stap. Hoe ga je dat aanpakken? Waar begin je? Maar vooral, wanneer begin je?
Wat ga je doen om op tijd in beweging te komen? Zodat je niet volgend jaar in je vakantie moet constateren dat je voor de zoveelste keer iets bent opgeschoten met alles wat je van plan was.
Keuzes maken die bij jou passen
Leef je mooiste leven hoor je vaak zeggen. En dat onderschrijf ik volledig. Want de tijd glipt als zand door je vingers en die tijd krijg je nooit meer terug. Je kunt de dingen niet eindeloos uit blijven stellen.
Soms kom je op een kruispunt te staan waarbij de dingen die je altijd deed opeens niet meer goed voelen. Je biedt diensten aan waar je eigenlijk genoeg van hebt. Of je hebt klanten en opdrachten aangetrokken die niet meer bij je passen. Misschien wil je het al heel lang anders doen. Je bent toe aan de next level.
Blijf je eindeloos broeden op het perfecte plan of kom je in actie?
Julia doet al een tijd opdrachten waar ze niet blij van wordt. Zij is zichzelf hierdoor een beetje kwijtgeraakt en dat heeft ook iets gedaan met haar zelfvertrouwen Zij is op zoek naar een goed verhaal waaruit blijkt wat ze te bieden heeft.
En al snel nadat ze met haar profilering aan de slag is gegaan komen er allerlei kansen en nieuwe mogelijkheden op haar pad. “Ik had dit veel eerder moeten doen!” roept ze vanachter haar espresso op mijn kantoor.
Vaar je nog de juiste koers?
Jij bent het gezicht van je bedrijf. Het is goed om stil te staan bij de dingen waarin jij je onderscheidt. En om je te verdiepen in de zaken waar je energie van krijgt, waar je echt blij van wordt. Je kunt alleen maar inspirerend zijn voor je omgeving en voor potentiële klanten als je zelf passie voelt voor wat je doet. Het heeft ook geen zin om dingen te doen die niet bij je passen, want dat houd je niet lang vol.
Tien vragen om even stil te staan bij de afgelopen periode
- Wat heeft je veel positieve energie gegeven?
- En wat heeft je veel energie gekost?
- Wat is jouw visie voor je bedrijf?
- Welke doelen wil je graag bereiken met jouw bedrijf?
- Weet je ook hoe je dat gaat aanpakken?
- In welk type opdrachten kun jij als geen ander excelleren?
- Wat zijn jouw natuurlijke kwaliteiten?
- Zet je deze effectief in voor je bedrijf?
- Met welke klanten wil je graag werken?
- Heb je een plan om die aan te trekken?
Wacht niet met deze vragen tot je onder de kerstboom zit, je hebt immers nog een heel kwartaal om nieuwe dingen in gang te zetten. Het juiste moment om in beweging te komen is nu!
Kun je wat hulp gebruiken bij het ontwikkelen van je profilering? Mail mij dan gerust.
Joke, een klant van mij zegt hierover: “Saskia weet haarfijn uit jouw verhaal een rode draad te pakken waarmee jij op weg kunt. Door haar no-nonsens benadering wordt het ineens heel gewoon om je eigen talenten en vaardigheden te benoemen. Het is een cadeau aan jezelf om niet alleen te blijven puzzelen, maar dat samen met iemand te doen die je vleugels geeft om nieuwe wegen in te slaan.”
Mail naar saskia@depersonalbrandingcoach.nl of bel mij op 06 30 623 555.