Make it simple. Make it memorable. Make it fun to read.

Make it simple. Make it memorable. Make it fun to read.

– Leo Burnett

MASTER IN CONTENTMARKETING

Gestructureerd klanten aantrekken door het delen van waardevolle content

De tijden dat de markt relatief ‘willig’ was en dat je het als ondernemer kon redden met een beetje netwerken en wat acquireren zijn voorbij en die komen waarschijnlijk niet meer terug. Om als ondernemer te overleven en je bedrijf te laten groeien zijn kennis en vaardigheden op het gebied van marketing echt onontbeerlijk.

Het koopproces is de laatste jaren sterk veranderd door social media en de overvloed van digitale informatie waarover een potentiële koper kan beschikken. Uit onderzoek blijkt dat, voordat een potentiële klant met iemand van het bedrijf praat, deze al 60 % van het koopproces heeft doorlopen. Een content strategie is daarom essentieel voor elke organisatie. Als je je verdiept in marketing via internet, kun je een systeem opzetten waarmee je een voortdurende stroom van klanten en opdrachten genereert. Ik ben er zelf het levende bewijs van.

De impact van je personal brand kun je afmeten aan de vraag hoe vaak je gevraagd wordt voor de dingen waarvoor je gevraagd wilt worden.

Ik doe echt letterlijk niets aan koude acquisitie, bezoek slechts af en toe eens een netwerkbijeenkomst en krijg al mijn klanten via mijn blogartikelen. Daarnaast heb ik een aantal maal een event georganiseerd waarbij met een paar mails een groep van 35 mensen vol had voor een event van twee dagen. Ook een groepsprogramma van tien weken dat ik vier keer per jaar draai met een compagnon wordt iedere keer weer goed gevuld door potentiële cursisten aan te trekken via content marketing. Dat zijn de leuke resultaten van goede content marketing.

Gestructureerd bouwen aan de know like trust factor

De ‘know-like-trust factor’ is een bekend begrip in de marketing wereld. In het kort komt het er op neer dat voordat klanten iets bij je kopen, ze je eerst moeten kennen (knowfactor) en van je bestaan af moeten weten. Vervolgens moeten ze je ook gaan waarderen en aardig vinden (likefactor). Je zit dan al dicht tegen de zogenaamde gunfactor aan, waardoor ze jou ook business gaan gunnen. Maar voordat klanten tot de koop overgaan, moeten ze je ook vertrouwen (trustfactor) en ervan overtuigd zijn dat jij het beste product aanbiedt. Tegenwoordig is online content het belangrijkste middel om op deze wijze leads te genereren. Bron Marketingfacts

Onderstaande feedback die ik op blogs ontving geven een beeld hoe zo’n customer journey kan verlopen.

KNOW-fase: Mensen raken met jou bekend en sturen je blogs ook aan anderen door zodat zij je ook leren kennen.

“Ik ben al op verschillende nieuwsbrieven geabonneerd geweest, omdat ik graag op de hoogte blijf van bepaalde zaken. Van veel nieuwsbrieven heb ik me intussen weer afgemeld, om diverse redenen (verveling, te veel reclame, te belerend, etc.). Maar jouw nieuwsbrief lees ik nu al maanden met interesse en ik stuur geregeld je tips door naar iemand van wie ik weet dat hij of zij op dat moment in het onderwerp van de nieuwsbrief geïnteresseerd zou kunnen zijn. Ik haal elke keer wel iets moois of nuttigs voor mezelf uit je nieuwsbrieven.“

LIKE-fase: Mensen zijn je gaan waarderen en overwegen om met je in zee te gaan.
“Bedankt weer voor de nieuwsbrief. Ik waardeer je nieuwsbrieven enorm en kan er veel nuttige informatie uithalen. Ik lees ze met heel veel plezier en interesse. Mocht ik nadenken over een coach, dan zal ik zeker aan jou denken. Dank je wel.”
TRUST-fase: Ze worden klant.

Ik heb nu diverse artikelen van jou ontvangen en ik vind je blogs altijd weer heel inspirerend. Jouw laatste blog deed mij beseffen dat ik nu echt met mijn profilering aan de slag wil gaan. Wanneer kunnen we beginnen?

Contentmarketing versus reclame

Het grote verschil tussen content marketing en reclame is dat content marketing een grotere echtheid zal moeten uitstralen. Je vertelt bij content marketing – anders dan bij reclamecampagnes – niet langer dat je goed bent, maar toont dit door overtuigende content in verschillende vormen: reacties, reviews en dialogen.

Sympathie kun je niet afdwingen en een sterk merk kun je ook niet zomaar kopen. Contentmarketing moet op een natuurlijke en interactieve wijze een authentieke lading geven aan jouw boodschap. Bron: handboek Contentstrategie


 

VOOR WIE?

MASTER IN CONTENTMARKETING is als vervolg bedoeld voor de mensen die het traject Build Your Brand programma al hebben gevolgd.

Je hebt al een globale basiskennis van storytelling , copywriting en publiceren via LinkedIn.

Je hebt je personal brand en je markt in beeld en je weet wat je te brengen hebt. Als je dit nog niet helder hebt, raad ik je aan eerst het Build Your Brand traject te volgen.

Nu wil je gestructureerd bouwen aan het aantrekken van jouw persoonlijke markt. Je wilt je ontwikkelen in het schrijven van teksten die maken dat mensen jouw blogs en andere content doorsturen aan anderen.

Zodat je markt zich vergroot. Daarnaast wil je effectief bouwen aan je ‘know-like-trust factor’ en klanten naar je toe trekken.


WAT LEVERT HET OP?

Doelstellingen die je kunt gaan realiseren met behulp van goede content marketing gaan over:

  1. Merkbekendheid
  2. Klantwerving
  3. Leadgeneratie
  4. Klantbehoud/loyaliteit
  5. Thought leadership
  6. Engagement
  7. Verkeer naar de website
  8. Lead management/nurturing
  9. Directe verkoop

Je leert (nog) effectiever te schrijven, storytelling technieken in te zetten om je artikelen te verlevendigen. Copywriting om je klanten over de streep te trekken hun problemen door jou te laten oplossen. Je leert een content strategie te ontwikkelen, vanuit een content plan te werken en nog veel meer.


 

Kennis is macht, maar enthousiasme brengt iets op gang.- RIchard Branson

Kennis is macht, maar enthousiasme brengt iets op gang.

– RIchard Branson

Hoe is het Master in Contentmarketing programma opgebouwd en wat komt er aan bod?

De gesprekken worden begeleid en voorbereid aan de hand van handige checklists & analyses. Daarnaast ontvang je diverse E-books met adviezen, informatie en oefeningen om zelf te doen. Je krijgt feedback op je teksten zodat je leert waar de aandachtspunten en succesfactoren zitten.

Wat ga je allemaal leren:

  1. Welke informatie jouw klanten boeit en hoe je ze hiermee bereikt.
  2. Schrijven vanuit de klant vanuit The Why van Simon Sinek als uitgangspunt.
  3. Een goede samenhang aan te brengen tussen je identiteit, corporate story en je boodschappen die je wilt brengen.
  4. Een goede content strategie op te zetten en vanuit een contentplan te werken.
  5. Hoe je de buyer journey goed inricht en ondersteunt met de juiste content.
  6. Hoe je een buyer persona maakt die je effectief met jouw boodschap kunt bereiken.
  7. De geheimen van de long tail en zoekmachinemarketing.
  8. De geheimen van storytelling.
  9. Gewoon supergoed schrijven.

Interesse?

Als je dit formulier invult neem ik contact met je op om eventuele vragen te beantwoorden en samen met jou te bespreken of dit traject goed bij jouw vraagstuk past.