people-coffee-notes-tea-1

Leer succesvol en winstgevend bloggen


Hoe je een blog schrijft die goed gelezen wordt door jouw klanten

Regelmatig spreek ik met adviseurs, trainers en interim managers die zich afvragen hoe ze effectiever kunnen worden in hun marketing. Ze vertellen mij:

  • Ik heb 1750 folders laten mailen, maar er is maar 1 klant uit voortgekomen.
  • Ik netwerk me suf, maar het heeft me weinig nieuwe opdrachten of klanten opgeleverd.
  • Ik heb allerlei klanten aangeschreven, gemaild en bezocht; maar ik heb nog steeds te weinig werk.
  • Ik heb voor veel geld een mooie website laten ontwikkelen, maar mijn klanten weten hem niet te vinden.
  • Ik ben begonnen met het schrijven van blogartikelen maar volgens mij worden ze alleen gelezen door mijn moeder en een paar goede vrienden. Wat doe ik verkeerd?

Het kan ook anders

Om zaken met jou te willen doen, moeten mensen jou eerst vertrouwen. Door regelmatig je blogs of je nieuwsbrieven te lezen, of op andere wijze iets van jou te horen/zien, gaan mensen je kennen en waarderen. Dan is de stap om klant te worden voor hen niet zo groot meer. Door je blog leert jouw klant je expertise waarderen. Hij ervaart jouw visie en denkstijl, en zal aan je denken als hij een expert zoekt voor het oplossen van zijn probleem. Als deze klant regelmatig jouw blog ontvangt, is de kans groot dat je hiermee op het juiste moment inspeelt op zijn behoeften.

Slechts een paar maanden nadat ik vanuit De Personal Branding Coach was begonnen met het schrijven van blogartikelen, werd ik uitgenodigd om presentaties en workshops te verzorgen en benaderden klanten mij uit zichzelf. Ik werd op bijeenkomsten ‘herkend’ door mensen die mijn blog lazen (waar een foto bij staat), maar die ik nog nooit eerder persoonlijk had ontmoet. Dat leverde diverse leuke netwerkgesprekken en contacten op: zoiets kan spontaan ontstaan, zodra je een herkenbaar gezicht in de markt hebt gekregen.


Nieuwe klanten melden zichzelf aan

Regelmatig krijg ik mails van mensen die met hun personal branding aan de slag willen gaan, om hun bedrijf op de kaart te zetten. Die mails beginnen vaak met de zinsnede:

‘‘Ik heb nu diverse artikelen van jou ontvangen en ik vind je blogs altijd weer heel inspirerend. Jouw laatste blog deed mij beseffen dat ik nu echt met mijn profilering aan de slag wil gaan. Wanneer kunnen we beginnen?


Wil jij je ideeën en kennis op een effectieve manier onder de aandacht brengen en je klanten inspireren?

Na deze workshop weet je hoe je dat aanpakt! Deel je visie en je kennis in de vorm van verhalen, en als je dat goed doet, hangen ze aan je lippen. Klanten gaan je kennis waarderen, gaan je zien als een expert, en je bouwt op effectieve wijze aan je know like trust factor op social media. Je gaat naar huis met een werkboek vol informatie en handige templates, zodat je zelf verder kunt met alles wat je op deze dag hebt geleerd.


Op woensdag 14 december geef ik weer een blogworkshop. In één dag leer je:

  • Hoe je wervende artikelen schrijft die goed gelezen worden.
  • Onderwerpen die jouw klanten aanspreken en overtuigen van jouw expertise.
  • Kopteksten die maken dat mensen dat mensen jouw blog openen en gaan lezen.
  • Een intro en structuur die maakt dat klanten doorlezen.
  • Hoe je de ‘marketingfunnel’ zo inricht dat de lezer van je blogs ook klant wordt.
  • Effectief gebruik van storytelling.
  • Hoe je in een kwartier een blog schrijft.

Ik kan je nu al beloven dat het een hele interessante dag wordt!

We gaan in een kleine groep werken en interactief met de stof aan de slag. Je kunt al je vragen stellen en je maakt die dag jouw eerste blog volgens het POWER-model. Na deze dag krijg je nog verdere ondersteuning, je kan je eerste 3 blogs naar mij sturen voor feedback.


theme-christmas-1

Bonus:

Handige contentkalender & contentplan

Nadat jij deze blogworkshop hebt gevolgd barst je van de ideeën over de blogs die je wilt gaan schrijven. Dat wil je natuurlijk slim en strategisch aanpakken. Daarvoor heb ik een superhandig contentplan ontwikkeld. Je kunt hier inhoudelijke thema’s in verwerken die je onder de aandacht wilt brengen en die verwerken in een jaarplanning. En je kunt ook feestdagen of andere bijzondere momenten inplannen waar je met je content op kunt inhaken.

 



 




button



Plaats, tijd en kosten

Datum: Woensdag 14 december 2016


Wat is jouw investering? Als je gebruik maakt van de vroegboekkorting kun je meedoen voor de speciale prijs van  € 497,= (ex BTW). Schrijf je dan wel in voor 6 december want snel beslissen wordt beloond. De normale prijs van de workshop bedraagt € 547, =

 

Je bent van harte welkom vanaf  9.30 uur.
We starten om 10.00 uur en om 16.30 uur ronden we af.
Voor de lunch zal worden gezorgd.

Het adres waar de workshop plaatsvindt is Villa Mooi Zeist
Utrechtseweg 9, 3704 HA  Zeist

Naamloos

 

 

















Deze locatie is goed te bereiken met openbaar vervoer (de bus stopt voor de deur, aan de overkant van de straat -halte Jordanlyceum-) en tevens kun je er gratis parkeren.

 


Zomaar wat reacties die ik van lezers van mijn blogartikelen ontving.

“Ik ben al op verschillende nieuwsbrieven geabonneerd geweest, omdat ik als zzp’er graag op de hoogte blijf van bepaalde zaken. Van veel nieuwsbrieven heb ik me intussen weer afgemeld, om diverse redenen (verveling, te veel reclame, te belerend, etc.). Maar jouw nieuwsbrief lees ik nu al maanden met interesse en ik stuur geregeld je tips door naar iemand van wie ik weet dat hij of zij op dat moment in het onderwerp van de nieuwsbrief geïnteresseerd zou kunnen zijn. Ik haal elke keer wel iets moois of nuttigs voor mezelf uit je nieuwsbrieven en je manier van schrijven/iets brengen is heel prettig en helder. “

“Hoi Saskia, moet toch eens gezegd: Bedankt voor je nieuwsbrieven. Ik vind het leuk om ze te lezen. Inspirerend!”

“Dank je wel voor je nieuwsbrieven! Jouw nieuwsbrieven zijn inspirerend en leerzaam. Het maakt me bewust van wat hoe ik mezelf in de markt wil zetten, wat ik voor klanten wil en kan betekenen en de redenen waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Nogmaals dank en alle goeds. “

“ Hierbij wil ik je laten weten dat ik ontzettend veel baat heb gehad bij je E-book en tips om te komen tot een heldere positionering. Wat een duidelijk verhaal, nuchter, pragmatisch en op een lekkere vlotte manier geschreven. Kortom, het sprak mij echt enorm aan. Ik werk nu 2 jaar een van mijn persoonlijke doelstellingen was om weer eens goed te kijken naar mijn eigen verhaal, CV en website en toen las ik iets van jou op LinkedIn. Ik voelde mij als interim-manager direct aangesproken. Wat mij betreft een schot in de roos. “

“Wat een interessant stuk weer. Heel erg herkenbaar en logisch tegelijk. Dat wilde ik even met je delen aangezien ik vind dat je een heerlijke, ‘contemporary’ schrijfstijl hebt, overzichtelijk en helder jouw verhaal weet te presenteren in een jasje waarvan ik al eerder gezegd heb dat ik het een prachtig, aansprekend en aansluitend design vind. Klasse.”

“Dank voor je email! Je slaagt iedere keer weer in om me een spiegel voor te houden en mezelf af te vragen of ik aan ‘onderstaande voorwaarden’ voldoe. Mijn complimenten daarvoor!”

“Jouw blogs geven me een nieuwe perspectieven en inzichten. Je laat me zien hoe en welke invloed je als persoon hebt en hoe je die invloed kunt vergroten en wat dat voor effect heeft. De handvatten die je biedt, spreken me enorm aan. Ik kijk uit naar je volgende nieuwsbrief, dat wil ik je laten weten. En wie weet kruisen onze paden ooit nog “

“Mooi hoor! Je nieuwsbrief raakt, mooi! Plannen gemaakt, nu kwestie van DOEN en blijven bewegen.”

“ Via een bekende kwam ik terecht op je site en stuurde hij me vanochtend een van je nieuwsbrieven door. Wilde gewoon even laten weten dat ik het een erg leuke nieuwsbrief vond, ga me er zeker ook voor aanmelden! “

“Beste Saskia. Bedankt weer voor de nieuwsbrief. Ik waardeer je nieuwsbrieven enorm en kan er veel nuttige informatie uithalen. Ik lees ze met heel veel plezier en interesse. Mocht ik nadenken over een coach, dan zal ik zeker aan jou denken. Dank je wel.”

“Hoi Saskia. Dank voor je nieuwsbrief! Het lijkt warempel wel of je verhaal over Martijn mijn verhaal is??!!! Maar goed… Ik wil graag een afspraak met je maken dan wel aangeven dat ik de tijd rijp acht om met elkaar “in zee” te gaan.”

“Beste Saskia, Bedankt voor je inspirerende nieuwsbrieven. Ik sta zelf op een keerpunt in mijn leven, ben daar ook al actief in bezig en voel me steeds weer gesterkt wanneer ik een nieuwsbrief lees. Ik kijk alweer uit naar de volgende. “

“Ik ben een van de mensen in je netwerk en ik lees regelmatig jouw weblog! Onlangs heeft iemand mij benaderd of ik hem kan helpen met zijn personal brand en ik moest meteen aan jou denken. Zou jij misschien de onderstaande geïnteresseerde willen benaderen? Hopelijk kunnen jullie iets voor elkaar betekenen.”