people-coffee-notes-tea-1

Leer succesvol bloggen voor meer klanten en omzet


“ Hoe zorg ik dat klanten mij weten te vinden?”

 

Bijna iedere week krijg ik die vraag van adviseurs, trainers en interim managers die mij benaderen omdat ze beter zichtbaar willen worden. Omdat ze meer klanten of opdrachten kunnen gebruiken. Wat ik zie in de markt is dat mensen veel tijd, geld en energie inzetten om hun bedrijf van de grond te krijgen. Ze zijn heel druk bezig maar weinig effectief. Ze vertellen mij:

 

  • Ik netwerk me suf, maar het heeft me weinig nieuwe opdrachten of klanten opgeleverd.

 

  • Ik heb allerlei bedrijven aangeschreven, gemaild, gebeld en bezocht; maar ik heb nog steeds te weinig werk.

 

  • Ik heb voor veel geld een mooie website laten ontwikkelen, maar mijn klanten weten hem niet te vinden.

 


Waarom bloggen werkt voor je business

 

Om zaken met jou te willen doen, moeten mensen jou eerst vertrouwen. Mensen die regelmatig je blogs of je nieuwsbrieven lezen, gaan je kennen en waarderen. Dan is de stap om klant te worden voor hen niet zo groot meer. Door je blog leert jouw klant je expertise waarderen. Hij ervaart jouw visie en denkstijl, en zal aan je denken als hij een expert zoekt voor het oplossen van zijn probleem. Als deze klant regelmatig jouw blog ontvangt, is de kans groot dat je hiermee op het juiste moment inspeelt op zijn behoeften.

 

Toch zijn er soms mensen die nog twijfelen. Wat ik ook veel hoor van zzp’ers is dat ze denken dat bloggen teveel tijd kost. Je bent al zo druk met je bedrijf en dan zou je ook nog marketing moeten doen? Ja, je moet als ondernemer aan marketing doen. Je bent pas echt veel tijd kwijt als je regelmatig netwerkbijeenkomsten moet bezoeken. En de vraag is ook maar of jouw ideale klant daar uithangt of dat je daar alleen andere zzp’ers ontmoet die ook op zoek zijn naar opdrachten.

 

Toen ik destijds mijn bedrijf opzette naast een part time baan had ik echt niet altijd zin om elke maandagavond na een drukke werkdag een blog te schrijven. Maar ik maakte die tijd toch graag vrij. Want het leverde mij klanten op. En het bespaarde bovendien een boel tijd. Want hoeveel tijd kosten die vele kopjes koffie die je regelmatig drinkt… waarna je vaak nooit meer iets hoort.

 


Er worden al zoveel blogs geschreven, heeft dit nog wel zin?

 

Het klopt dat veel bedrijven, adviesbureaus en eenpitters de kracht van bloggen hebben ontdekt. Het begint zo langzamerhand zelfs een beetje een wildgroei te worden van ‘grappige quotes’ en blogartikelen in de categorie ‘ 13 in een dozijn’. En juist daarom kun jij nog scoren als jouw blog wel goed is geschreven! En dat leer ik je graag.

Dan kun jij ook spontane mails ontvangen zoals ik vorige week nog kreeg:

 

“Dank je Saskia voor het delen van mooie content. Mag wel eens gezegd worden. Ik waardeer je nieuwsbrieven enorm. Ook deze keer weer een leerzame blog. Je bent een topper op jouw vakgebied en ik heb jouw naam al wel aan meerdere ondernemers uit mijn netwerk doorgegeven om jou te gaan volgen om te zien of jij hen verder kunt helpen. Ik wilde je even bedanken voor al je positieve, professionele en respectvolle inbreng. Fijne avond!”

 

Jouw klant zal je artikelen graag lezen als hij ziet dat jij snapt met welke problemen hij worstelt of welke ambities hij nastreeft. Jij helpt hem door goede adviezen en tips te verstrekken in je artikel. Als je dat goed doet, wil hij graag jouw volgende artikel zo snel mogelijk ontvangen. En wordt hij een trouwe lezer. Die steeds meer overtuigt raakt van jouw expertise. En uiteindelijk grijpt hij naar de telefoon of stuurt hij jouw een mail omdat hij graag met jou zaken wil doen. Ook bij grote bedrijven ben ik zo aan tafel gekomen.


 

Tien redenen om morgen met bloggen te starten

  • Je website word beter gevonden door Google.
  • Je website wordt beter bezocht. Een website waar nooit wat gebeurd, zal weinig bezoek trekken. Terwijl een bezoeker graag nog eens terug komt op een website waar regelmatige interessante artikelen op staan.
  • Je bouwt aan je expertstatus waardoor klanten je makkelijker hun vertrouwen schenken. Iedereen werkt tenslotte het liefst met een expert.
  • Mensen lezen nog steeds graag blogartikelen over onderwerpen die hen interesseren. Ik weet dat filmpjes goed scoren maar ik heb zelf zelden het geduld om zo’n heel filmpje uit te kijken. Ik lees liever een blog. Uiteraard kun je het ook allebei doen, vlogs en blogs afwisselen.
  • Mensen zoeken nog steeds op internet naar de oplossing van hun probleem. En zo belanden ze dan op jouw site als je blogartikelen de juiste zoekwoorden bevatten.
  • Door te bloggen word jij beter in je vakgebied. Want je bent heel bewust bezig met je vak als je erover schrijft.
  • Je kunt al in een kwartier een blog schrijven (dat leer ik je in de training). Dus gebrek aan tijd is geen excuus.
  • Je website levert je klanten op. Mensen zullen langer op je site blijven en lezen door je blogs hoe jij in je vak staat en waar jij voor staat. Ze raken geïnteresseerd en nemen contact met je op.
  • Je kunt anderen inspireren met jouw kennis en visie. En dat wordt gewaardeerd.
  • Je wordt zichtbaar voor jouw klanten door je blog ook op social media te zetten. Met een goed gelezen blog kun je echt opvallen op LinkedIn. Onderstaande blogs leverden mij diverse klanten op:

 

  

 

 

 

 

Zoals je kunt zien zijn ze allebei 7000 a 8000 keer bekeken. En je kunt ook nog precies zien welke bedrijven en doelgroepen jouw blog lezen. Ook zie ik nogal eens dat mensen mijn blog ook delen. Op LinkedIn (80 x) en op Facebook (49 x)

 


 

 

 

 

 



 

 

Nieuwe klanten melden zichzelf aan

 

Regelmatig krijg ik mails van mensen die met hun personal branding aan de slag willen gaan, om hun bedrijf op de kaart te zetten. Die mails beginnen vaak met de zinsnede:

 

‘‘Ik heb nu diverse artikelen van jou ontvangen en ik vind je blogs altijd weer heel inspirerend. Jouw laatste blog deed mij beseffen dat ik nu echt met mijn profilering aan de slag wil gaan. Wanneer kunnen we beginnen?

 


 

In de workshop leer ik jou de sleutels voor effectief en kwalitatief bloggen.

 

  • Kopteksten die maken dat mensen dat mensen jouw blog openen en gaan lezen.
  • Een structuur die maakt dat klanten doorlezen.
  • Een probleemstelling die maakt dat klanten in beweging komen.
  • Effectief gebruik van storytelling.
  • Onderwerpen die jouw klanten aanspreken.
  • Persoonlijk en informeel van stijl.
  • Inspirerend en informatief.
  • Hoe je met gemak in een kwartier tijd artikelen schrijft.

 


Wil jij je ideeën en kennis op een effectieve manier onder de aandacht brengen?

 

Wil jij goed leren bloggen? Kom dan naar de masterclass succesvol bloggen zodat jij blogs leert schrijven die niet belanden in de categorie 13 in een dozijn. Na deze workshop weet je hoe je dat aanpakt! Deel je visie en je kennis in de vorm van verhalen, en als je dat goed doet, hangen ze aan je lippen. Klanten gaan je kennis waarderen, gaan je zien als een expert, en je bouwt op effectieve wijze aan je know like trust factor op social media. Je gaat naar huis met een werkboek vol informatie en handige templates, zodat je zelf verder kunt met alles wat je op deze dag hebt geleerd.


 

BONUS

Na deze dag krijg je nog verdere persoonlijke ondersteuning van mij. Je mag je eerste 3 blogs naar mij mailen en krijgt van mij feedback.

 













 

 

 

Tijd, locatie en kosten

We gaan met een kleine groep werken zodat er voor iedereen genoeg persoonlijke aandacht is.

Wat is jouw investering? Als je gebruik maakt van de vroegboekkorting kun je meedoen voor de speciale prijs van  € 497,= (ex BTW). Schrijf je dan wel in voor 1 december want snel beslissen wordt beloond. De normale prijs van de workshop bedraagt € 575, =

Je bent van harte welkom op 14 december vanaf  9.30 uur.
We starten om 10.00 uur en om 16.30 uur ronden we af.
Voor de lunch zal worden gezorgd.

Het adres waar de workshop plaatsvindt is Villa Mooi Zeist
Utrechtseweg 9, 3704 HA  Zeist

 

button


 



 

 



























Deze locatie is goed te bereiken met openbaar vervoer (de bus stopt voor de deur, aan de overkant van de straat -halte Jordanlyceum-) en tevens kun je er gratis parkeren.

Zomaar wat reacties die ik van lezers van mijn blogartikelen ontving.

“Ik ben al op verschillende nieuwsbrieven geabonneerd geweest, omdat ik als zzp’er graag op de hoogte blijf van bepaalde zaken. Van veel nieuwsbrieven heb ik me intussen weer afgemeld, om diverse redenen (verveling, te veel reclame, te belerend, etc.). Maar jouw nieuwsbrief lees ik nu al maanden met interesse en ik stuur geregeld je tips door naar iemand van wie ik weet dat hij of zij op dat moment in het onderwerp van de nieuwsbrief geïnteresseerd zou kunnen zijn. Ik haal elke keer wel iets moois of nuttigs voor mezelf uit je nieuwsbrieven en je manier van schrijven/iets brengen is heel prettig en helder. “

“Hoi Saskia, moet toch eens gezegd: Bedankt voor je nieuwsbrieven. Ik vind het leuk om ze te lezen. Inspirerend!”

“Dank je wel voor je nieuwsbrieven! Jouw nieuwsbrieven zijn inspirerend en leerzaam. Het maakt me bewust van wat hoe ik mezelf in de markt wil zetten, wat ik voor klanten wil en kan betekenen en de redenen waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Nogmaals dank en alle goeds. “

“ Hierbij wil ik je laten weten dat ik ontzettend veel baat heb gehad bij je E-book en tips om te komen tot een heldere positionering. Wat een duidelijk verhaal, nuchter, pragmatisch en op een lekkere vlotte manier geschreven. Kortom, het sprak mij echt enorm aan. Ik werk nu 2 jaar een van mijn persoonlijke doelstellingen was om weer eens goed te kijken naar mijn eigen verhaal, CV en website en toen las ik iets van jou op LinkedIn. Ik voelde mij als interim-manager direct aangesproken. Wat mij betreft een schot in de roos. “

“Wat een interessant stuk weer. Heel erg herkenbaar en logisch tegelijk. Dat wilde ik even met je delen aangezien ik vind dat je een heerlijke, ‘contemporary’ schrijfstijl hebt, overzichtelijk en helder jouw verhaal weet te presenteren in een jasje waarvan ik al eerder gezegd heb dat ik het een prachtig, aansprekend en aansluitend design vind. Klasse.”

“Dank voor je email! Je slaagt iedere keer weer in om me een spiegel voor te houden en mezelf af te vragen of ik aan ‘onderstaande voorwaarden’ voldoe. Mijn complimenten daarvoor!”

“Jouw blogs geven me een nieuwe perspectieven en inzichten. Je laat me zien hoe en welke invloed je als persoon hebt en hoe je die invloed kunt vergroten en wat dat voor effect heeft. De handvatten die je biedt, spreken me enorm aan. Ik kijk uit naar je volgende nieuwsbrief, dat wil ik je laten weten. En wie weet kruisen onze paden ooit nog “

“Mooi hoor! Je nieuwsbrief raakt, mooi! Plannen gemaakt, nu kwestie van DOEN en blijven bewegen.”

“ Via een bekende kwam ik terecht op je site en stuurde hij me vanochtend een van je nieuwsbrieven door. Wilde gewoon even laten weten dat ik het een erg leuke nieuwsbrief vond, ga me er zeker ook voor aanmelden! “

“Beste Saskia. Bedankt weer voor de nieuwsbrief. Ik waardeer je nieuwsbrieven enorm en kan er veel nuttige informatie uithalen. Ik lees ze met heel veel plezier en interesse. Mocht ik nadenken over een coach, dan zal ik zeker aan jou denken. Dank je wel.”

“Hoi Saskia. Dank voor je nieuwsbrief! Het lijkt warempel wel of je verhaal over Martijn mijn verhaal is??!!! Maar goed… Ik wil graag een afspraak met je maken dan wel aangeven dat ik de tijd rijp acht om met elkaar “in zee” te gaan.”

“Beste Saskia, Bedankt voor je inspirerende nieuwsbrieven. Ik sta zelf op een keerpunt in mijn leven, ben daar ook al actief in bezig en voel me steeds weer gesterkt wanneer ik een nieuwsbrief lees. Ik kijk alweer uit naar de volgende. “

“Ik ben een van de mensen in je netwerk en ik lees regelmatig jouw weblog! Onlangs heeft iemand mij benaderd of ik hem kan helpen met zijn personal brand en ik moest meteen aan jou denken. Zou jij misschien de onderstaande geïnteresseerde willen benaderen? Hopelijk kunnen jullie iets voor elkaar betekenen.”