Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn. George Elliot

Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn.

George Elliot
 
 

Het Build Your Brand traject

zet jezelf op de kaart vanuit authentieke personal branding

Was je ooit opgegroeid met het idee ‘Doe je best en werk hard, dan komt de beloning vanzelf’? Weet dan dat de wereld is veranderd en dat het steeds noodzakelijker is om te kunnen laten zien wat jou onderscheidt van anderen. En daarin mogen we gerust wat meer zelfbewust zijn. Veel zelfstandig professionals vinden het echter bijzonder lastig vinden om ‘zichzelf te moeten verkopen’. Veel mensen hebben eigenlijk geen idee waarin zij zich onderscheiden omdat ze juist die dingen waarin ze goed zijn eigenlijk maar heel gewoon vinden. Anderen hebben weer een hele brede ervaring opgedaan en veel kwaliteiten in huis. Deze rijkdom aan talenten en expertise maakt het voor hen moeilijk om een focus aan te brengen die hen herkenbaar maakt voor de markt. Omdat het de klant niet duidelijk is waar je specifieke toegevoegde waarde ligt, zal hij niet gericht voor jou kiezen en heb je vele concurrenten in de markt. En dat gaat in deze tijd ten koste van opdrachten en omzet.

Personal branding is alles wat je doet om jezelf onderscheidend en opmerkelijk te presenteren binnen je vakgebied. Wanneer dit succesvol gebeurt, word jij binnen je vakgebied de vanzelfsprekende keuze voor het invullen van opdrachten en het oplossen van problemen.

– Cees Harmsen


 

Wat maakt het ‘BUILD YOUR BRAND’ traject uniek?

Dit traject is gebaseerd op een wereld aan praktijkervaring en daarnaast gestoeld op de meest waardevolle inzichten uit een complete bibliotheek aan boeken en toegepaste kennis op het vlak van personal branding, businessdevelopment, social media marketing, copywriting, empowerment etcetera. Met mijn gecombineerde achtergrond als headhunter, loopbaancoach en marketeer kan ik de ontwikkeling van jouw personal brand op zeer effectieve wijze begeleiden. Dankzij mijn achtergrond als loopbaancoach kan ik jou helpen te ontdekken wat jouw bijzondere kwaliteiten zijn en wat jouw ideale werkveld/klant is. Vanuit mijn ervaring op het gebied van executive search kan ik goed een spiegel voorhouden: Ik heb werkelijk ieder werkveld, branche of functie gezien en meegemaakt; daardoor begrijp ik zaken snel en kan mij makkelijk inleven in jouw werkveld en klantgroep. Door mijn marketingervaring kan ik je helpen de goede vertaalslagen te maken naar een succesvolle positionering en aansprekende communicatie.

Voor wie?

HET ‘BUILD YOUR BRAND’ TRAJECT is bedoeld voor ondernemende adviseurs, interim managers, trainers en ondernemers met een eigen adviesbureau. Mensen die meer betekenis willen geven aan wie ze zijn en wat ze doen. Die veelzijdig en talentvol zijn, en het daarom lastig vinden om een goede focus aan te brengen in hun profilering.

Mensen met een passie voor hun vak die echt iets neer willen zetten in hun werk en die houden van een eigen stijl en insteek. Die op zoek zijn naar hun eigen verhaal en positionering. Die leergierig zijn en open minded.

Dit traject geeft je inzichten om eigen brand invulling te geven zoals jij dat wilt. Leer hoe je een sterk merk maakt van jezelf in alles wat je doet. Zodat je klanten je expertise gaan herkennen en waarderen.

Wat levert het op?

Je ontwikkelt een heldere focus om je persoonlijke en zakelijke doelstellingen te bereiken, op basis van een duidelijk stappenplan. Je hebt in kaart wat jouw unieke toegevoegde waarde is én welke opdrachten en klanten bij jou passen.

Je leert effectief communiceren en jezelf succesvol te presenteren, zowel online als offline. Je groeit in je ondernemerschap. Je hebt een actieplan om opdrachten te verwerven. In plaats van achter opdrachten aan te jagen ontwikkel je een duidelijke propositie waarmee je klanten aantrekt.

Dit traject geeft je waardevolle tools en inzichten voor een duidelijker zakelijk inzicht, meer omzet en inkomen, en meer doen wat je werkelijk leuk vindt.

Als je geen plan maakt voor je eigen leven zul je worden ingezet in de plannen van iemand anders. Jim Rhon

Als je geen plan maakt voor je eigen leven zul je worden ingezet in de plannen van iemand anders.

Jim Rhon
 
 
 
 
 


 

Hoe is het Personal Branding traject ‘ BUILD YOUR BRAND’ opgebouwd en wat komt er aan bod?

Aan de hand van een zelfanalyse hebben wij samen een inspirerende traject van vijf persoonlijke coaching/advies sessies waarin we intensief jouw loopbaanstappen, ervaring en successen bespreken. We diepen uit wat jouw belangrijkste persoonlijke kwaliteiten zijn, waarin jij je kenmerkt als expert en voor welke opdrachten jij graag in beeld wilt zijn. Dat alles resulteert in jouw eigen unieke brand. Als je een goed beeld hebt van de zaken die je in huis hebt, kun je deze gaan vertalen in een oplossing voor jouw markt. Deze markt ga je bereiken door jezelf zichtbaar te maken met het juiste verhaal en op LinkedIn leer je hoe je effectief kunt netwerken en wat je nodig hebt om goed gevonden te worden. De gesprekken worden begeleid en voorbereid aan de hand van handige checklists & analyses. Daarnaast ontvang je diverse E-books met adviezen, informatie en oefeningen om zelf te doen.

Je ontwikkelt jouw unieke personal brand

  1. Aan de hand van een zelfanalyse en 360 graden feedback breng je jouw persoonlijke merk(template) in kaart.
  2. We diepen samen uit wat je belangrijkste persoonlijke kwaliteiten zijn, waarin jij je kenmerkt als expert en voor welke opdrachten jij graag in beeld wilt zijn.
  3. Aan de hand van een 360 graden feedback analyseren we hoe jij overkomt op jouw omgeving en welke kwaliteiten anderen bij jou zien.
  4. Aan hand van de principes van Power Branding ontwikkelen we jouw unieke Power Brand.

Je ontwikkelt je eigen merkverhaal en merkbelofte

  1. Je leert hoe je met de inzet van storytelling jouw boodschap overtuigend overbrengt.
  2. We brengen jouw persoonlijke markt in beeld en de thema’s die er spelen zodat je hier effectief op kunt inspelen. Je ontwikkelt een beeld van en aanbod voor jouw ideale klant.
  3. We ontwikkelen aansprekende cases die illustreren hoe jij je vakgebied beheerst en klanten overtuigen van jouw toegevoegde waarde.
  4. Je leert hoe je klanten denken en hoe je hier met jouw teksten op in kunt spelen (de basis van copywriting).

Je wordt zichtbaar op het belangrijkste zakelijke social media platform LinkedIn

  1. Je ontwikkelt een wervend profiel op LinkedIn waarmee je goed gevonden wordt.
  2. Je leert alle ins en outs om LinkedIn effectief te gebruiken en zo klanten te vinden of zelf gevonden te worden.
  3. Je leert alle kneepjes van netwerken via LinkedIn; hoe je prospects, opdrachten en klanten vindt en naar je toe kunt trekken.
  4. Ook leer je hoe je kunt publiceren via LinkedIn.


 


De impact van je personal brand kun je afmeten aan de vraag hoe vaak je gevraagd wordt voor de dingen waarvoor je gevraagd wilt worden.

 

Uiteraard is een telefonisch voorgesprek met mij mogelijk om specifieke persoonlijke vraagstukken te bespreken. Als je dit formulier invult neem ik contact met je op om eventuele vragen te beantwoorden en samen met jou te bespreken of dit traject goed bij jouw vraagstuk past.


 

 

Wat referenties van mensen die voorgingen in een (Personal) branding traject

Met als resultaat dat de opdrachten en klanten nu aan alle kanten op mij afkomen. En dat ik door mijn accountant werd gefeliciteerd met mijn mooie omzet.

– Marije Verstegen, interim manager en organisatie adviseur

Wij hebben de stap gemaakt om een Personal Branding traject bij Saskia te doen omdat we ons realiseerden dat we als administratiekantoor/accountants wat moesten doen met de ontwikkelingen in de markt. En dat we daar ook een helder antwoord op moesten bieden, onder andere door onze drive beter zichtbaar te maken voor onze (potentiële) klanten. De begeleiding was prettig en hoe verder we in “het proces” kwamen hoe concreter het werd. Het traject was echt een bewustwordingstraject voor ons.
Saskia heeft ons door kritische vragen een spiegel voorgehouden en ons doen realiseren dat wij de “oplossing” al in ons hadden. Het onder woorden brengen was een andere uitdaging. Op sommige momenten moesten we echt op gang geholpen worden, wat gelukkig geen probleem was voor Saskia.
Het resultaat is dat wij helder hebben gekregen waar wij voor staan. Vanuit de principiële gedachte dat het HOE veel belangrijker is dan het WAT zijn we bewuster met veel zaken aan de slag gegaan. Onze nieuwe website is een direct uitvloeisel van het proces geworden.

– Rob Hannot & Véronique Kuijper, managing partners Hannot Finance 

Hoewel ik toch een mooie trackrecord heb mogen opbouwen op het vlak van changemanagement in de bancaire sector en verzekeringsbranche, merkte ik toch dat de markt zeer weerbarstig was. Er zijn zoveel mensen in deze branche actief dat ik het lastig vond om hierin mijzelf te onderscheiden met mijn eigen ‘brand.’ Om deze reden heb ik de hulp van Saskia ingeroepen en we hebben aangescherpt wat het merk Rob van Betuw precies te bieden heeft aan werkelijke toegevoegde waarde. En dat heeft geleid tot een geweldig CV waar ik veel positieve feedback op krijg. Maar dat niet alleen.
Het heeft er tevens toe geleid dat ik de leukste interim-opdracht in jaren heb gekregen. Een geweldige veranderopdracht op een stevig senior managementniveau. Echt een opdracht waar ik mijn tanden in kan zetten en waar ik veel energie, plezier en voldoening aan beleef. Weet dat ik jou hiervoor nog steeds bijzonder dankbaar ben!

– Rob van Betuw, Senior manager Klantketenmanagement a.i.

Ik heb Saskia Postma benaderd omdat ik mezelf beter wilde profileren op de markt, zodat ik gevraagd zou worden voor opdrachten i.p.v. zelf erg veel aan acquisitie te doen. Daarnaast wilde ik m’n kwaliteiten beter leren kennen en ontdekken waar ik voor sta, zodat ik me beter kon presenteren. Saskia is een ervaringsdeskundige met een passie voor haar vak. Dat inspireerde mij, zodat ik ook enthousiast werd en nog meer in beweging kwam. Aan de hand van een groot aantal opdrachten kwam ik er steeds beter achter hoe ik in elkaar zit en wat ik in kan zetten. Wat ik als prettig heb ervaren, waren vooral haar positieve instelling en haar grote kennis van zaken op het gebied van personal branding. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Ze is open en eerlijk en ze maakt snel verbinding met de ander. Daarnaast is ze gul met het delen van kennis en ik mocht zelfs een paar producten van haar gebruiken.
Door dit traject kijk ik nu op een meer professionele manier tegen het zaken doen aan. Daarnaast profileer ik mezelf en mijn business doelgerichter. Weet beter welke kwaliteiten ik in huis heb en hoe ik die kan inzetten bij het bereiken van mijn doelen. Niet alleen mijn eigen kwaliteiten kreeg ik helder, maar ook leerde ik bijvoorbeeld hoe ik het aanbieden van gratis producten in kan zetten voor mijn marketing. Het volgen van een personal branding traject is een mooie investering in jezelf. Het maakt je zelfverzekerder en je leert hoe je je markt en je doelen helder krijgt, waardoor je gericht en succesvol je klanten weet te benaderen.

– Lia Romein, HR manager a.i